Podrinjski anti korupcijski tim danas je saopštio rezultate istraživanja stavova i mišljenja građana Srbije o funkcionerskoj kampanji. Anketu je za nešto malo manje od dva meseca popunilo 460 građana Srbije, a rezultati ankete pokazuju da građani ne poznaju u potpunosti šta znači termin funkcionerska kampanja.
Rezultati sprovedene ankete su pomalo I poražavajući, na iznenađenje autora. Na trik pitanje “Funkcionerska kampanja je pojava koja označava kršenje Zakona o elektronskim medijima član 47, stav 2” čak 41,3% građana je odgovorilo potvrdno, a samo 21,7% je tačno odgovorilo da Zakon o elektronskim medijima nema nikakve veze sa funkcionerskom kampanjom. Ipak, 63% građana je odgovrilo pozitivno da je funkcionerska kampanja regulisana Zakonom o Agenciji za borbu protiv korupcije. 60,9 % građana nije upoznato sa činjenicom da predsednik države nije obuhvaćen zabranom vođenja funkcionerske kampanje. 23,9% građana misli da funkcionerska kampanja nije krivični delo, a isti procenat misli da je Savet za borbu protiv korupcije nadležan za sankcionisanju funkcionerske kampanje. Alalrmantan podatak iz ankete govori da se 84,8% građana izjasnilo da nije u stanju da prepozna funkcionersku kampanju, ali 71,7% njih smatra da je borba protiv funkcionerske kampanje značajan ili veoma značajan prioritet. Da se funkcionerska kampanja rešava sistematičnim sankcionisanjem slučajeva misli 32,8% ispitanika, a oštrim zakonom i propisanim sankcijama 26,9% njih. Funkcionersku kampanju bi Agenciji prijavilo 41,3%, medijima 39,1%, dok se i nevladine organizacije visoko kotiraju u ovom pitanju koje je vezano za poverenje građana sa 23,9%. Preovlađujući motiv da prijave funkcionersku kampanju je zaštita od odmazde sa 46,5%, zatim podrška građana 41,9% i državnih organa sa 37,2%.
Anketa je obrađivala i iz koje regije dolaze građani koji su popunjavali anketu, pa rezultati govore da najviše znanja o funkcionerskoj kampanji imaju stanovnici Vojvodine, na drugom mestu su građani Beograda, a na trećem Zapadne Srbije. Isto istraživanje je pokazalo da građani Zapadne Srbije najviše poverenja imaju u Agenciju za borbu protiv korupcije, potom u medije i građanski sektor, kada je u pitanju prijavljivanje funkcionerske kampanje....
Anketa je sprovedena u okviru projekta "Funkcioner iz tvog džepa" koju PAKT sprovodi uz pomoć CRTA-e.
ПОСТАВИ КОМEНТАР
ПОСТАВИ КОМEНТАР КАО ГОСТ