Budžet je zakon i kao takav treba da ga donose nadležni organi. Ponekad se dešava da odluke o budžetu nisu zakonske već podzakonske (barem kada je u pitanju formalna klasifikacija). Opštine ne mogu da donose zakone, već statute, odluke, itd. Ali, to ne menja na stvari da se budžet donosi u zakonom propisanom postupku.
Legitimnost se odnosi na to da budžet donose odgovarajući organi, tj. da se budžetski postupak odvija onako kako je to zakonom predviđeno. Ovim treba da se predupredi da se u procesu donošenja budžeta kao donosioci odluka mešaju nenadležne osobe i organi. Načelo ne isklјučuje učešće drugih pojedinaca i grupa u procesu donošenja budžeta, već samo otklanja mogućnost da budžet donose nenadležni organi.
Budžet treba da bude temporalno (vremenski) uravnotežen, tj. da uzima u obzir i kratkoročne i dugoročne interese. Ovo načelo treba da isklјuči da se budžetska sredstva troše isklјučivo u kratkoročnom ili samo u dugoročnom smislu.
Budžet treba da zadovolјi i načelo blagovremenosti. To se odnosi na njegovo donošenje, korišćenje sredstava i sprovođenje kontrolnih postupaka vezanih za budžet.
Budžet treba da je transparentan. To bi značilo da i učesnici donošenja budžeta i građani kao spolјašnji akteri treba da razumeju budžet i budžetske procedure i da ne postoje postupci koji zaklanjaju javnu vidlјivost, preglednost i mogućnost kontrolisanja budžeta.
Konačno, budžet i druga sredstva javni finansija treba da su javno kontrolisani. To podrazumeva opštu javnu kontrolu, parlamentarnu kontrolu, internu i eksternu kontrolu i reviziju. Postupci kontrole se predviđaju u zakonu o budžetu ili budžetskom sistemu.
ПОСТАВИ КОМEНТАР
ПОСТАВИ КОМEНТАР КАО ГОСТ