Pin It

ZAPADNA SRBIJA - U Srbiji proteklih nekoliko godina raste broj i vrednost odobrenih predloga projekata javno – privatnog partnerstva (JPP). Neki od razloga za to su izmene Zakona o komunalnim delatnostima iz 2016. godine, sve veća zainteresovanost javnog sektora za ovaj vid partnerstva i rast poverenja u privatnog partnera, a samim tim i razmene iskustva lokalnih samouprava u vezi sa projektima koji su bili uspešni. Prednost je i ta što se projekti JPP mogu odnositi na raznovrsne delatnosti i širokoj mogućnosti primene takvih projekata. Međutim, uprkos podatcima sa nacionalnog nivoa, zapadna Srbija prikazuje nešto drugu atmosferu što se tiče javno-privatnih partnerstava. Sveopšti utisak je da lokalne samouprave na zapadu Srbije ne neguju privatne partnere u dovoljnoj meri, da bi izgradili neku vrstu poverenja, Samo u monitorisanim 2022. i 2023. godini na teriotorijama upravnih jedinica lokalnih samouprava zapadne Srbije realizovano je tek tri JPP. Pretežno su se javno - privatna partnerstva sklapala za gradski prevoz i ulično osvetljenje, gde su ustanovljene i najveće zloupotrebe. Kako realno stoje stvari:

JPP

ARILJE - Opština Arilje nije imala koncesione ugovore u posle dve nadzirane godine.

BOGATIĆ - Jedan od koruptivnih rizika koji su u procesu monitoringa označeni jeste javno-privatno partnerstvo između lokalne samouprave i Mačva ekspresa vredan 58.300.000,00 gde je prevoznik u obavezi da prevozi đake, sportiste i starije od 65 godina. Ako se uzme u obzir broj đaka sa mesečnom kartom (oko 220) odnosno oko 10,5 miliuona dinara. Sve linije koje se nalaze u ugovoru postojale su i ranije, odnosno imale su komercijalni karakter. Jedina linija koja se ne smatra komercijalnom je Bogatić -Očage i ona je iznosila na godišnjem nivou 2,7 miliona dinara. Procena je da se za penzionere i sportiste godišnje zajedno utroši oko 5 miliona dinara, dolazimo do ukupne subvencije od 18,2 miliona dinara. Ostaje nejasno gde se gubi 40 milionja dinara.

KOCELJEVA - Opština Koceljeva nije u 2024 i 2023 sklapala Ugovore o javno -privatnom partnerstvu.

KRUPANJ - U optini Krupanj nisu Ugovarana javno-privatna partnerstva.

LJUBOVIJA - – Opština Ljubovija je 29-05-2024. godine sklopila je „Javni ugovor o poveravanju obavljanja delatnosti gradskog-prigradskog prevoza putnika na teritoriji opštine Ljubovija putem javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije“ sa preduzećem „LASTRA“ na sedam ugovorenih linija: Rujevac, Donje polje, Tadića potok, Caparić, Žičara , Gornje košlje i Mitrići. Problem ugovora kao i postojećeg jpp-a je detaljan opis u uslovima. Vozila vrste MZ, klase I, oblika karoserije CE (!?), najveće dužine do 9 metara, GPS praćenje i video nadzor. Nedostajalo je i slično/odgovarajuće.Cena prevoza ugovora je po kilometru i iznosi 143,64 rsd bez PDV-a, u ukupnom iznosu od 371.288.480,00 rsd bez pdv-a.

LOZNICA - Grad Loznica je u poslednje dve godine 2023-2024 sproveo samo jedan ugovor o javno-privatnom partnerstvu i to „ Javni ugovor obavljanja delatnosti gradskog-prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Loznice na paketu C linija“ od 31-03-2023. U ovom Ugovoru nema šta preterano sporno, ali čudi što se u članu 17. javni partner bavi na koji način privatni partner može raskinuti ugovor.

MALI ZVORNIK - Opština Mali Zvornik nije u monitorisanim godinama sklapala ugovore o kocesijama i javno-privatnim partnerstvima. Interesantno je da na naš upit lokalna administracija odgovara da opština nije u 2023. i 2024. godine predsedniku opštine nije dala niti jedno ovlašćenje da potpiše javno-privatno partnerstvo, što je procedura suprotna zakonu i preskače jedino nadleđno telo u državi za potpisivanje ugovora.

OSEČINA - U 2023. i 2024. godini opština Osečina nije potpisala niti jedan ugovor o javno-privatnim partnerstvima.

ŠABAC - Grad Šabac u zahtevanom periodu koji je monotorisan nije sklapao ugovore o javno-privatnom partnerstvu.

VLADIMIRCI - Opština Vladimirci nije u monitorisanim godinama ugovarala javno-privatna partnerstva.

*Ovaj text je nastao u okviru programa MATRA koji finansira Holandska ambasada. Izneti stavovi i mišljenja ne predstavljaju nužno i stavove donatora.

HOLANDIJA

ПОСТАВИ КОМEНТАР

ПОСТАВИ КОМEНТАР КАО ГОСТ

0
  • ТРЕНУТНО НЕМА КОМEНТАРА

prijaviproblem

 

cs4eu lat

Rad PAKT-a podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole „Civilno društvo za unapređenje pristupanja Srbije Evropskoj uniji"

 

                     

Gostovanje u Utisku Nedelje

RTS OKO MAGAZIN - Litijumska groznica

ŽUČNA RASPRAVA O RUDNIKU LITIJUMA

Ekološki ustanak - Miroslav Mijatović

Marka Žvaka - priča o Rio Tintu

PUBLIKACIJA

publikacija2020

 PUBLIKACIJA

publikacija

PUBLIKACIJA

anketa1

PUBLIKACIJA

anketa2

PUBLIKACIJA

anketa3